Odczyty wodomierzy
Przez pracowników BPWiK
Odczyty dokonywane są przez naszych pracowników w dni robocze w godz.:
08:00 – 16:00
Wodomierze przystosowane do zdalnego odczytu:
Odczytywane kwartalnie:
1 miesiąc kwartału – Brwinów
2 miesiąc kwartału – Otrębusy, Kanie
3 miesiąc kwartału – Biskupice, Czubin, Domaniew, Domaniewek, Falęcin, Koszajec, Kotowice, Krosna, Milęcin, Moszna, Owczarnia, Parzniew, Terenia, Żółwin, Żukówka.
UWAGA
Jeśli Twój wodomierz dodatkowy (tzw. podlicznik) nie posiada nakładki do zdalnego odczytu, jesteś zobowiązany do samodzielnego podania jego stanu.
Termin zgłoszenia stanu wodomierza: do ostatniego dnia miesiąca poprzedzającego odczyty zdalne w Twojej miejscowości.
W przypadku braku zgłoszenia w terminie, ilość tzw. wody bezpowrotnie zużytej (np. do podlewania ogrodu) zostanie rozliczona w kolejnych okresach rozliczeniowych, aż do momentu pełnego rozliczenia wskazań podlicznika.
Samodzielny odczyt wodomierza
Możesz, też samodzielnie odczytać stan wodomierza a następnie przekazać jego wskazanie do BPWiK:
- telefonicznie: nr infolinii 22 670 99 75 wew.1
- osobiście w Dziale Obsługi Klienta;
- wyślij e-mail na adres: bpwik@bpwik.pl;
- wypełnij zgłoszenia przez IBO;
PAMIĘTAJ! Podanie wskazań wodomierza nie zwalnia Odbiorcy Usług z obowiązku udostępnienia wodomierza głównego pracownikom BPWiK do odczytów planowanych i kontrolnych.
Jak prawidłowo odczytać wodomierz?
Dokonując odczytu wodomierza należy podawać tylko czarne cyfry (czytane od lewej strony licznika (łącznie z zerami), które oznaczają zużycie wody w pełnych metrach sześciennych.
Co powinieneś wiedzieć?
- wskazanie wodomierza jest podstawą do rozliczenia zużycia wody i odprowadzenia ścieków w danym okresie rozliczeniowym;
- podanie wskazań wodomierzy ogrodowych jest obowiązkiem Klienta;
- jeżeli podczas odczytu wodomierza głównego, Klient będzie mógł podać wskazanie wodomierza ogrodowego, pracownik BPWiK ma obowiązek przyjąć jego odczyt;