Legalizacja wodomierza
Co to jest legalizacja?
Na podstawie wskazań wodomierza naliczane są opłaty za zużycie wody i ścieków. Warto mieć pewność, że urządzenie działa prawidłowo. Dlatego co 5 lat każdy wodomierz musi przejść okresowy przegląd, to tzw. legalizacja wodomierza. Zgodnie z obowiązującymi przepisami legalizacje przeprowadzane są w specjalnych punktach utworzonych na mocy decyzji Prezesa Głównego Urzędu Miar. Jeśli urządzenie nie jest uszkodzone i poprawnie mierzy przepływ wody otrzymuje cechę legalizacyjną.
UWAGA! Cecha legalizacyjna jest naklejana, wypalana, drukowana lub nanoszona na plombę zawieszoną na druciku wodomierza, ważna jest przez 5 lat, ale traci ważność w przypadku:
- stwierdzenia, że wodomierz przestał spełniać wymagania metrologiczne i prawne;
- uszkodzenia wodomierza;
- uszkodzenia albo zniszczenia cechy legalizacji lub cechy zabezpieczającej.
Wówczas należy wymienić lub naprawić urządzenia i ponownie zalegalizować wodomierz.
Legalizacja wodomierza, który jest własnością BPWiK.
BPWiK wykonuje we własnym zakresie i na własny koszt legalizację wodomierzy głównych będących w eksploatacji Spółki.
Wodomierze główne zainstalowane na przyłączach wodociągowych są własnością BPWiK. Spółka posiada szczegółową ewidencję wodomierzy i na bieżąco kontroluje ważność cech legalizacji. W celu zapewnienia użytkowania jedynie wodomierzy z ważnymi cechami legalizacyjnymi, pracownicy BPWiK wymieniają wodomierze bez dodatkowych opłat zgodnie z przyjętym harmonogramem.
W przypadku zagubienia lub uszkodzenia wodomierza, kosztami wymiany obciążany jest Klient.
PAMIĘTAJ! Zgodnie z obowiązującymi przepisami, BPWiK nie ma obowiązku instalowania wyłącznie nowych wodomierzy, czy też urządzeń ze stanem początkowym 0,00 m3.
Legalizacja wodomierza, który jest własnością Odbiorcy Usług.
W celu legalizacji wodomierza należy złożyć pismo do Biura BPWiK przy ul. Rynek 24 pawilon 18 w Brwinowie o wymianę licznika dodatkowego ze względu na zbliżające się przedawnienie legalizacji wodomierza dodatkowego.